tisdag 20 oktober 2009

Magsjuka

Elsa har dragit hem magsjuka från dagis. Började med att hon kräktes kl ett inatt, sen började det ordentligt på morgonen. Jag gjorde allt för att försöka att inte bli smittad, men det har ju inte gått. Jag blev dålig direkt och idag har vi kräkts om vartannat. En sak som jag inte förstår, här sitter jag och känner mig överkörd, fem gånger om, av ett tåg medan Elsa springer runt och leker. (Visserligen är hon sänkt andra stunden men större delen av tiden är hon pigg och alert)

Så imorgon blir vi hemma igen, vi är ju rena rama smittorisken. Tror inte att dem vill ha mig på jobbet eller Elsa på dagis.

Synd är det iallafall, jag skulle till världens bästa Nanna ikväll på Spa-kväll med några andra tjejer. Hade verkligen sett fram emot det för de var alldeles för länge sen! Hoppas det kommer fler tillfällen väldigt snart..
En Sjuk liten Elsa

Vi bestämde oss för att rita lite

Så ritade vi min och Elsas hand. Vi hör ihop du och jag min prinsessa


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar