måndag 26 oktober 2009

Måndag

Idag var man, låter konstigt, men äntligen tillbaka på jobbet! Det är så drygt att vara hemma och sjuk, då är jag mer än gärna hellre på jobbet och gör nytta. Vi kom nyss hem efter en tur ute i Nacka Forum. Vi åt Pizza och var inne på Media Markt. David köpte en laptop och en systemkamera som han ska dela ut i en säljtävling han haft för sina säljare i Västervik. Så imorgon åker han igen, han är bara borta Tisdag och Onsdag denna vecka vilket är skönt, det är så himla tomt utan honom. Men som man säger "what a man's gotta do.." och i Davids fall är det att åka iväg till städer runt om i Sverige och sköta sina säljkontor.

Idag har grodan vart vild. Man känner sparkar utanpå magen nu så det är mysigt att David får uppleva det jag gör nu, blir en helt annat verklighet. Förövrigt är det vecka 19 idag, tiden går jätte fort nu. Känns som att veckorna endast består av Måndag och Fredag, det där emellan bara faller bort.

Just nu har vi precis lagt en jätte trött Elsa. Nu sitter vi med en varsin laptop, jag kikar runt på nätet och David gör nytta och jobbar. Jag sitter helt förbluffad över en artikel som är på aftonbladet; http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6017477.ab hur i HELVETE tänker man? Hur sjuk är man inte om man har 14 kungspytonormar fasttejpade på kroppen samt äckliga ödlor? Jag får rysningar bara jag tänker på det! Men, det finns ju människor som gör allt. Alla kan ju inte vara normala, hur man nu är det.

Idag blir det tidig sänggång. Vi somnade jätte sent inatt och Elsa har sovit oroligt, så man har inte fått många timmars sömn. Oj, nu vill grodan ha uppmärksamhet och vaknade till liv!

1 kommentar:

  1. Anna Alstermark och Linnea3 november 2009 kl. 19:18

    Tittar in då och då på din mysiga blogg. Att du orkar. Jag är så ostrukturerad och tröttnar efter några veckor varje gång jag startar en blogg.

    Angående ormar så är nog min värsta historia en kille jag jobbade med förr som hade uppfödning av skallerormar i sin hyreslägenhet i Vällingby. Han hade ca 50 giftormar i sin trerummare. Själv ryser jag va tanken på att någon av mina grannar skulle ha det.
    Kram på dig och skönt att du mår bra!
    Anna Alstermark

    SvaraRadera